En anledning att täppa igen kakhålet med murbruk

Halt och gastar vilken dag. Och det är inte vilken dag som helst för det är faktiskt Bert Ljungs femtonårsdag tio gånger om året på en sekund under en burlesk jäkla mistlur av smörpaket (utan smör/kissekatt då förstås av olika skäl som bland annat har med tårta att göra). Tårta definieras vanligtvis utifrån parametrarna form, färg, bronsmedalj och tårta, det vill säga, en tårta på tårta som inte ens jag vid mina sinnens fulla murbruk kan sätta mig in i. På tal om "in-i" har jag upptäckt att halsmandlarna de kan man inte köpa/sälja som smör på torget - det krävs en stor lösprilla upp i berget och fort ska det gå (YIHAD!).
 
Åter till ämnet: dörrhandtaget sitter löst och JA DET GNEKAR jag har ju sagt åt dig, du vet. För att råda bot på det hela tänkte jag förklara att använda tårta (är det där ens en mening? Sluta.). Som tidigare nämnt definieras tårta i regel av dess olika aspekter, närmare bestämt kontrollbehov nå djävulst, korvstoppning i en rörmockardress och (here it comes som Björn och Benny hävdade på Swahili en gång om året) det tvetydiga begreppet "flower power". Det sistnämnda kan sägas vara en avknoppning från huvudfåran inom kogödsel, samernas välkända jojk och slutligen urbana urballa racingbilar som löper amok utmed New Yorks välpolerade skitiga gator. Gnekar ja. Åsa Nisse menade strängt i fjärde filmen från slutet att det största problemet i samhället faktiskt (detta är sant i och med ordet "båttorg i Pippi-filmerna") inte är korvgubbarna på fyris torg som bara sladdrar runt med sina raggarballar med svängdörrar (Settman & Granberg et al. 1994), nej då; toppen av gisslets berg är och förblir Gandalf och hans förbannade dockor och kapsyler i naveln!!! HÖRUME? Detta vägrar jag dock koppla till begreppet "gneka" MHMMMM.
 
En så kallad "Livet Deluxe" utställd på Café Bärs en lördagkväll utan omnejd. Bruset i bakgrunden förklarar jag med din okunnighet om flygmaskin.
 
Tidigare i det här debattinlägget/kolasmeten nämnde jag det så kallade "tårta". Vad jag glömde berätta är att alla ovannämnda definitioner är totalt felaktiga, om inte ABSURDA (här fick det vara en parentes jahaja...). Tårta är i själva verket en stor fet blåtira som man bara kör ner i truten på vem som helst medan man står upp i sittliften på norra berget med åsnepåse och rankar loss uta hel-jävla-vete. Don't believe me? Now you know! (Dessa jävla engelska uttryck ALLTSÅ!)
 
Vidare vill jag styrka min tes genom att anföra till ett gammalt handfast ordspråk från en av vår tids största talare. Jag talar självfallet (vem annars) om Morpheus i Matrix Reloaded:
 
"When in Rome, fuck off."
 

/Jerry Williams döde icke-existerande halvbror "Nageltorsken"
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

care no

2013-12-26 @ 23:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0