Till under vattnet säger jag bara: FAR OCH FLYG!

Okej, nu finns det en överhängande risk att jag uppfattas som, vad man på indianspråket Warumungu bland Australiens aborginer kallar, en "dropout", då jag snopet nog abrupt strypte tillförseln av kontinuerliga artiklar under ungefär/exakt två år, med start 2010 - datumet för Jesu födelse, i en galen fantasi. Men med Guds medgivande stryker jag ett streck över saken, och eftersom han så SÄLLAN svarar i telefonen och allt det där så förstår ni varthän det bär!
 
Dagens/kvällens/hela havet solstormars ämne är så EMOTIONELLT att några av er redan nu kan slänga igen dataskärmen eller bara snurra på fläcken i en glasjul; ni andra förväntas ta mod till er och vara beredd på skiten, vad än det må vara, eller som Elvis en gång sa: "Going through the wrong direction my lady for the people in blocks and blocks of chocolate awappbambelobam-awa-ba-bam". Vad beträffar hushållssyslor, finner vi där två elementära inslag, nämligen disk och tvätt. Dessa två kan måhända förefalla oskyldiga för blotta ögat, men ibland ser man desto bättre utan de linser man också äter. Faktum är att dessa båda hobbyaktiviteter, med fel proportioner av övermod och vattenmängder, kan i likhet med en tjutande jävla kärnreaktor förvandla boendet till ett befängt undervattensparadis! "Jaha hur skulle nu det kunna gå till?" kanske ni frågar er i era drömmar under dagens testiklar, så det är där jag kommer in i bilden med ett exempel à la "been there, done that"-principen.
 
Morgonen flög upp med dasslocket på tvären innan krispet under fötterna hade tvättäktat sig. Nog om det; jag stod vid den ökända diskbaljan med en håv och tre nålar körda igenom handen medan vattnet skvalpade under mig. Fötterna låg vid sidan om, bry er inte om det! 100 % fokus på mackorna som hushållet slängde ner i malströmmen som hade uppstått efter att proppen av någon anledning hade avlägsnats (just den anledningen att jag hade dragit ur den med hjälp av tänderna längs ryggraden och en bordskamrat nära dig). En tallrik till och POFF! HELA KÖKET OCH VATTEN ÖVER JÄVLA ALLT! Inom loppet av en sekund/40 år slet jag mig ifrån skummet som hade uppstått på det grunda vattnet. Det här skulle inte den gamla haggan gilla.
 
Den här dikten försöker på ett tydligare sätt förmedla händelseförloppet:
ner på knä
och siffror i ett tvagat bibelfragment
pater nostre
med nycklarna och blåsor
jakt det var älg skivan spelades i bagaren
mjöl är en makaron säg det efter mig
under vatten jävla grej
för en sekund sen bastade han  
ner sig över glaciärkorvarna och lite annat
det var vatten
på golvet
fy fan
 
Yoghurttrenden bryts nu för omväxlings skull med/mot ett nytt tema: fjädrar!

Om ni inte blev berörda av föregående stycke, är det på god/ond tid att jag betar av en annan mycket aktuell företeelse (märk: reservdelar). Det slumpar sig nämligen så att fenomenet "rak" har skjutit i höjden! Vad detta beror på överlämnar jag och resten av skribenterna, det vill säga jag själv, åt statistikforskarna - må de brinna under Ragnarök med mera.
 
För att fortsätta traditionen med avslutande ordspråk, vill jag bara utbringa ett glädjerop över bloggens återkomst:
Lika sällan som dina förfäder är datorer pinkar en trähäst mitt i natten
 
HÅLL KÄFTEN
/ Hans "Cheese" Jonsäll
   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0