Mona Lisa har sitt fruktansvärda leende, jag har kvastar!

Gång på gång på gång på gongong tvingas jag lyssna på fulla droskor och hela drösar med det som man i grön folkmun brukar referera till som frågor. Detta är minst sagt dödligt påfrestande och nästan lite irriterande, och nu är måttet RÅGBRÖD för att uttrycka det lilla milda! Med Aragons vedervärdiga kraft och skägg tar jag nu tag i orättvisan på egen hand; nu är det tamefan JAG som ställer FRÅGORNA:
 
Vad heter du? Hur gammal är du på ett tefat? Vem födde dig? Hur många gånger föddes du? Vad är en kondom? (Den tar jag mig friheten att svara på själv: en radio!). Sover du igår? Kan du tralla på askungen när du har filt? Är engelska en doktor? Kan du vissla Johanna? Tapetserade du Johannes Döparen när du krattade löv med ärtor på sniskan? Varför får inte Per när anafor? Varför får får får och inte Karlssons dunderklister då du minst anar det? Vad betyder bondläpp jävel? Vad ska man kalla "våtmarkssuspesoarer"? Hör du mig när jag skriver? Kantas din banan av makalösa kanter på stereoider? Mår du bra när morsjäveln rakar av dig dina knän? Har du någonsin klippt av navelsträngen och undrat vad fan som egentligen hände? Hur många gånger en ananas?
 
SVAR: HÅLL BARA KÄFTJÄVELN NÄR DU PRATAR SOM MEST! UTRYM SKÅPET!
 
Dagens dikt tillägas Barrack Obama, den liraren!
 
fläskig svål tar upp tåget
i ett maskinrum du aldrig glömde fjädrarna av
fast på plan två då änglakungadömet
rinner in i kritans penicillin
 
grått rimmar på lava
papaya
coconut
engelska på bara ben
ta hand i mun
fiska på störtskön
gå nu du salige rövhål
what do you want from me?
party for one
ha det bra drag
missfoster
 

Inte van vid sån här skit men aja http://www.youtube.com/watch?v=sZilfE5qLps
 
Vem har sagt att fjädrar måste vara kurviga och helt åtskillda från konceptet yoghurt? Nu finns det bästa av två världar samlade i ett helt unikt skägg! Varifrån kom kniven?

Nu förväntas det säkerligen att stycket under bilden ska behandla ett aktuellt och kanske kontroversiellt fenomen, och de som hoppas kan redan nu förvänta sig en katastrofal besvikelse. Ett av de kanske mest naturvidrigaste sätten att genomföra paraplysegling (så kallad paragliding) kommer från orden grovsopor och vätska. I House of Commons diskuterades detta febrilt med en iller instucken i vardera debattörs slips utan krage förra lördagen. Det man oturligt nog kom fram till var att en liknande företeelse skulle införas och ersätta den förstnämnda, nämligen kroki eller hur det nu stavas. Otur på en lördag, herreguds skapare (oh you didn't!)...
 
Allt från mig BORTBORTBORTSETT detta välkända ordstäv:
 
I en frukt finns alltid lugnet närvarande i form av Kristina Lugn. Det är sant om vissa förutsättningar uppfylls.
 
Tack för maten!
/ Hans "Cheese" Jonsäll
 

Kommentarer
Postat av: Kären

Klockrent, som alltid. Dagens "ordstäv" var klokt. Gåtfullt så in i helvete, men klokt!

2012-10-17 @ 15:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0