Gammal är häst men säg fan inget till King Kong!

För härvarande (men ge upp!) och Guds lilla barnaskara tryggare kan ingen vara eller icke vara, måste jag tyvärr delge en tragedi som bara råkade inträffa rätt och slätt häromdagen i bermudatriangelns järnnavel med en felmarginal som hette duga. För att göra en evinnerligt lång och intrikat kortfilm till händelse snål/fri, sammanfattar jag helheten med följande visa: inställningarna var totalt felaktiga.
 
I ett hönshus nära Gnarp vid sydöstra delen av storstaden i fråga, hade någon skruvat och vridit, hamrat och bulltat, bitit och gnagare kastad över hela stället, vilket föranledde snålkatastrofen (kunde man inte TA I FÖR EN GÅNGS SKULL OCH GÖRA NÅGOT RIKTIGT?). Avloppet brast och microvågsungnarna small av vid blotta åsynen av hinn håles helvetesverk - HURRA! Vad min intuition beträffar, är jag bombsäker på att hönshuset råkade ut för precis samma sak som Emil i Lönnebergas sadomachosistiske skallige farsgubbe gjorde, då han skalade av sig potatisen i högerknäet: minimalistisk techno för de fattiga och Joakim Von Anka, alltså exakt samma person.
 
Jag kan konstatera i ärlighetens namn att jag härmed slutar upp med sagoskrivning, eftersom det var en alltför het potatis för de flesta. Här kommer istället en dikt som heter Duga i mellannamn MINNS HONOM SOM DEN SVENSKE COWBOY HAN ÄR!
 
halstabletten av lakritsmoln från hela svalget
klappar till dig med ett känslokallt kandelaber
och typ 40 kor på köpet
 
marken leoparden kindköpte för sitt eget akvariums nöjesfält
hoppade ner i dina brallor med all världens fart
och myntade ditt uttryck "Monopol är ett spel för de äldre"
hickan klaffsar ihop varenda käkben som magpumpen ritade på bordet vid skolbänken
 
vaktmästaren var för övrigt en ny skelögd Messias med hybris
längs hans uppblåsbara aluminiumjuice
It's party time dudes
mongoliden spatserade sönder nu har farsan laddat bössan
UNTZ UNTZ
 

Sorgligt nog är detta det sista exemplaret fjädrar som finns tillgängligt från Wikipedia, så nu blir det åka av!
 

EXTRA EXTRA! Lochnessodjurets könsceller i form av massage har hittats avsvimmade på en bar nära Stureplan med fett mycket deg. Det var allt från Filip och Fredriks egna departement i Åtvidaberg. Hör av oss snart igen för fler depressiva klimax!
 
För att citera min gode vän Eenrik Hkdahl: Poppa aldrig popcorn utan John Locke
 
/ Hans "Cheese" Jonsäll
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0