Pengarna tar jag med mig ner i graven

Döden. Ett ämne som man oftast undviker att ta upp, säkert av flera anledningar. Alla är nog rädda för att dö, om man inte räknar med kungen - han har ju tillräckligt med stålar redan. Det är också så, att då man kommer in på detta ämne är det nästan per automatik att man börjar diskutera vad som händer efter döden. I långfilmen Pistvakt, har man teorier om att man i sitt nästa liv blir en garderob, men om ni frågar mig så låter det ju helt jävla befängt! HUR SKULLE DET GÅ TILL?
-
Själv tror jag, att döden är ett sätt att tjäna oändligt mycket pengar på. Här är varför: Då man dör, så får man ju försäkringspengar, vilka man kan använda i sitt nästa liv. Under det nya livet, kan man spara pengarna och sedan dö igen och på så sätt få ut mer stålar genom försäkring. Om man gör detta tillräckligt länge, så blir man rik!
-
På tal om ekonomi, så verkar djuren ha hittat en genialisk lösning på alla problem. Eftersom pengar är gjorda av papper eller metaller och till exempel myror är gjorda av gummi eller hårdplast (det är sant), förhindrar detta att djuren skulle döda varandra för att få kunna tillverka pengar, vilket skulle kunna innebära ett mindre problem. I övrigt så använder inte djuren lika mycket pengar som människor, vilket är synd. Om fåglarna kunde köpa jackor, skulle de slippa frysa ihjäl på sommaren, vilket mot förmodan är positivt.
Enligt den dubbade reklamen är Activia en sorts yoghurt, men jag har mina misstankar...
Enligt den dubbade reklamen är Activia en sorts yoghurt, men jag har mina misstankar...
Det finns starka bevis mot att fallet är så, exempelvis att det inte står något om den i varken Koranen, Torah eller Bibeln!

Den senaste veckan har jag även fått in en massa brev där jag har blivit frågad hur man gör te. Svaret är enklare än ni tror: Man gör det! På så sätt kan det inte gå fel (förutom den gången då vattenkokaren exploderade på grund av för högt tryck och vårdslös användning). Matematik är för övrigt klurigt ibland. Enligt det jag har lärt mig är 1+1=2, men det betyder ju att 2+2 också är detsamma som 1+1, eller? Båda uträkningarna består ju av samma tal!

Jag avslutar dagens inlägg med ett litet ordspråk som jag tycker hör till ämnet:
"Då du inte vet var något finns, leta i tröjan"

/ Hans "GudN" Jonsäll




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0