Att bada i lera är bara korkat

Jämt och ständigt tycks det nu pågående byggandet av Sundsvalls alldeles eget äventyrsbad - Himlabadet - tas upp, oftast med en negativ klang. Att kritiken är så pass hård/mjuk är långt ifrån långsökt, eftersom själva anläggningen ju byggs i ett eller flera diken! Jag har själv sett rören som går därigenom, som många gånger mynnar ut mitt i luften eller små plåtlådor! Jag frågar mig: Hur i hela helvetet har man tänkt här? Är det alltför svårt att bara göra en pool och fylla den med vatten/svavelsyra dit alla banor och tunnlar kan anslutas? Nej då, kommunen verkar ha funnit deras lösning, och en smutsig sådan!
-
Det jag är mest bekymrad över, är var man har tänkt att förvara all förbrukad lera - för den försvinner ju inte precis som böcker! Hela idéen med ett badhus har helt enkelt gått överstyr, och jag fattar inte hur man ska komma tillrätta med skiten...
Nu när man redan har börjat byggt är det ju såklart för sent, vilket är tur. Annars hade man väl bara kommit på något ännu dummare/smartare att investera i!
-
I anslutning till detta tema, har jag passat på att spåna fram en ny emotionell dikt:

De samlades kring elden
Och såg brunbjörnarna brinna
Ty själva innehållet
Var för ludet för att kunna vara plast
En mobiltelefon
Men flera mobiltelefoner
Det förklarar varför
Alla djur måste brinna
I helvetets eldar
Eller i Hades famn

Yoghurt läker kanske alla sår, men den här är inte att leka med. Ta för er, MEN PASSA ER FÖR FAN!
Yoghurt läker kanske alla sår, men den här är inte att leka med.
Ta för er, MEN PASSA ER FÖR FAN! :@

För övrigt, pratade jag med en kompis idag. Han var väl inget särskilt, men gissa om jag blev överlycklig när jag såg honom! Han hade nämligen lytt mitt råd, och slutat använda byxor, vilka egentligen inte fyller någon funktion - DE STICKS JU BARA! En annan tanke som ofta återkommer till mig är vad som händer om busschauffören skulle få för sig att han verkligen var lejonens konung, och sedan skulle slira av vägen medan han vrålade som en sköldpaddsbäbis. Coolt, i sådana fall!

Som vanligt, vill jag avsluta inlägget med ett litet ordspråk:
Att blunda är att göra något smart, fast med massor av yoghurt

/ Hans "GudN" Jonsäll

Kommentarer
Postat av: Ekdahl 2

Vad är det här för satans blog då? frågade någon som råkade dö innan sista säsongen av lost, sorglig stackare.



R.I.P Lennart :(

2010-08-01 @ 23:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0